Grunnkurs hav (kajakk) 16 timer

Brønnøy Sjøsportklubb arrangerer grunnkurs i hav (16timer) 28-29.oktober.

Hovedmålet med dette praktiske kurset er å gi deg grunnleggende kunnskap om havkajakk, øvrig utstyr og padleteknikk, i tillegg til stort fokus på sikkerhet, førstehjelp og redning.

Kurspris:
Kr. 2.500,-
Trenger du å leie utstyr (gjelder ikke tørrdrakt) koster dette 500,- /gratis for medlemmer av Brønnøy Sjøsportklubb
Trenger du å leie tørrdrakt koster dette 200,- uansett om du er medlem eller ikke.

Dette må du ha med deg hvis du ikke leier det av oss: Kajakk, åre, tørr/våtdrakt -og sko, spruttrekk og vest.

Praktisk informasjon:
Tid: 28-29.oktober kl. 09:00-17:00 begge dager
Instruktører: Rana Spesialsport
Sted: Tørrfiskbrygga
Krav: Må være svømmedyktig
Forbehold: Minimum 5 deltakere

Anbefalt personlig utstyr:
• To skift og gjerne flere lag ullklær, flere sett ullsokker.
• Håndkle
• Noe varmt å drikke
• Vann
• God matpakke
• Sjokolade eller lignende som er effektiv for å produsere energi og stoppe sult

Vi legger opp til lunchpause midt i økten, og muligheter for å gå opp og spise litt mot slutten av dagen dersom det begynner å bli tungt. Redningstreninga der vi arbeider i vannet har en tendens til å suge energi ut av oss, så ta med litt ekstra nistemat.

Mer om kursinnholdet finner du på http://padling.no/vaattkort-og-sikkerhet/hva-er-vaattkort/de-ulike-kursene-i-npf-vaattkort/havpadling/grunnkurs-hav/

For påmelding send epost til bronnoysjosportklubb@gmail.com.

NB! Påmeldingen er bindende, påmeldingsfrist er 18.oktober men ikke vent å meld deg på hvis du allerede nå vet at du skal delta.

Kontaktperson for arrangementet er Camilla Falch.

Vi sender ut informasjonsmail til alle påmeldte før kursstart.

Dette kurset kjøres med råflinke instruktører fra Rana Spesialsport – god grunn til å glede dere! 🙂